sâmbătă, 23 ianuarie 2016

o reteta de ,,Alivencă,,primita de la o prietena de pe Facebook

Mâncam alivenci când eram mică şi erau tare gustoase.
Am rugat o doamnă care locuieşte prin zona mea natală să îmi dea reţeta şi am obtinut-o.
o postez în speranţa că va prinde bine şi altora.  :)

ALIVANCA: 1 kg. de branza de vaci; 
6 linguri malai(se oparesc cu o cana de lapte fierbinte si se lasa sa se inmoaia putin): 
4 linguri gris; 
4 linguri faina de grau; 
4-5 linguri de zahar
 arome;
 6 oua batute spuma; un borcan mic de iaurt sau sana (eu pun lapte acru facut de casa ); 
5-6 linguri smantana ; putin unt (sau ulei); putina sare.

Se amesteca toate bine, si se pune compozitia intr-o tava unsa cu unt sau ulei si tapetata cu pesmet ; se da la cuptor la foc potrivit aprox. o ora sau mai putin 
cand se rumeneste se scoate ,se lasa sa se raceasca putin apoi se taie patrate, 

se scot cu paleta ,se pun pe farfurie se pune smantana pe deasupra sau iaurt si POFTA BUNA! 

Daca vrei sa faci mai putin,poti injumatati reteta.

multumesc doamnei Elena Macovei Todireasa!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu