sâmbătă, 11 iulie 2015

materiale gradinita

TEMATICA ŞEDINŢELOR CU PĂRINŢII Nr. crt. Tema şedinţei Perioada Obiective Resurse 1.  Aspecte privind începerea grădiniţei de către preşcolarul mic ( 3 ani )  Probleme organizatorice  Chestionar  Referat: „ Cum trebuie să fie un părinte? „ Septembrie - să înţeleagă importanţa frecventării cursurilor; grădiniţei în viaţa copilului - să conştientizeze calitate unui părinte responsabil. Chestionar Referat 2.  Exemplul părinţilor în educarea copiilor  Referat: „ Recompense pentru Octombrie - să motiveze importanţa exemplului părinţilor în educarea copiilor; - să conştientizeze importanţa unui bun Chestionar Referat copilul dumneavoastră? „ exemplu; - să înţeleagă importanţa folosirii recompenselor. 3.  Concluzii asupra adaptării şi muncii copiilor la grădiniţă  Referat: „ Cum să alegem jucăria potrivită?” Noiembrie - să cunoască succesele şi insuccesele micuţilor; - să cunoască eficienţa unei jucării potrivite. Referat 4.  Regimul zilnic al activităţilor copiilor  În întâmpinarea lui Moş Crăciun  Referat: „ Putem scăpa de cuvintele NU sau NU VREAU ?” Decembrie - să cunoască şi să conştientizeze regimul zilnic al activităţii pe care o desfăşoară proprii copii. Referat 5.  Analiza muncii copiilor  Referat: „ Ce se află între mine şi copilul meu? „ Ianuarie - să conştientizeze rezultatele şi evoluţia copiilor în funcţie de munca depusă; - să înţeleagă beneficiile unei bune comunicări în familie. Referat 6.  Activitatea independentă a copiilor  Referat: „Violenţa în familie” Februarie - să conştientizeze importanţa stabilirii unui program adecvat vârstei lor; - să conştientizeze beneficiile unui climat familial potrivit pentru creşterea „ sănătoasă” a copilului. Referat 7.  Atitudinea în colectiv a copiilor  Referat: „ Părinţi vă cunoaşteţi copii ? „ Martie - să identifice caracteristici ale colectivului; - să analizeze cât de bine îşi cunosc copiii. Fise Referat 8.  Analiza muncii copiilor  Consiliere: ” Părinţii întreabă – Educatoarea răspunde” Aprilie - să cunoască aspectele pozitive şi negative ale autorităţii părinţilor; - să cunoască noi aspecte privind propriul copil. Chestionare 9.  Educaţia sanitară – sănătatea este cea mai bună avuţie Mai - să înţeleagă necesitatea respectării regulilor de igienă. Discuţie liberă 10.  Să ne recreăm împreună!  „Uite ce mari ne-am făcut!” Iunie - să înţeleagă importanţa recreării copiilor alături de părinţi; - să analizeze evoluţia


Chestionar propriului copil.

COMITETUL DE PARINTI AL GRUPEI ESTE FORMAT DIN:


  PRESEDINTE……………………….

 MEMBRU ……………………………

 MEMBRU ……………………………

  MEMBRU ……………………………

  MEMBRU ………………………






PROCES VERBAL,



 Încheiat astăzi……………în ………………………………...................................................................... Ordinea de zi:………………………………………………………………............................................................. ………………………………………………………………............................................................... ……………………………………………………………….............................................................. Desfăşurarea (constatări ): Măsuri (propuneri)………………………………………………............................................................................ ……………………………………………………………………………............................................................... ……………………………………………………………………………............................................................... ……………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………................................................................................................................................ ……………………………………………………………………………................................................................ Drept care s-a încheiat prezentul process- verbal. Nume Semnături 18.CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI 1. Spuneţi cel puţin un lucru pe care l-aţi descoperit la copilul dvs.? .................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................... 3. Cât timp petreceţi zilnic cu copilul/copiii dvs.? .................................................................................................................................................................................... 4. Care sunt cele mai frecvente cauze ale discuţiilor în contradictoriu cu copilul/copiii dvs.? a. vestimentaţie b. limbaj c. anturaj (prieteni) d. timp liber e. gradinita. f. bani g. altele. Care?.................... 5. Cum procedaţi atunci când copilul/copiii dvs. încalcã regulile? .................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................... 6. Enumeraţi câteva recomandãri pe care le-aţi fãcut copilului/copiilor dvs. în legãtura cu un stil de viaţã sãnãtos? .................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................... 7.a. Ce-i place copilului dvs. sã facã în timpul liber? ................................................................................................................................................................................... 7.b. Alegeţi una dintre preocupãrile de mai sus pe care aţi încuraja-o. .................................................................................................................................................................................... 8. Care sunt activitãţile familiale pe care aţi dori sã le facã mai bine copilul/copiii dvs.? .................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................... Şedinţele cu parinţii nu se fac la întâmplare. Ele trebuie susţinute periodic şi ori de câte ori este nevoie, după un plan riguros întocmit. Evidenţa lor se ţine într-un dosar special. Acesta va conţine toate materialele întâlnirilor cu părinţii. El este unul dintre documentele care atestă legătura cadrului didactic cu părinţii prescolarilor. Lectoratele cu părinţii se fac tot cu această ocazie, iar tema referatelor prezentate trebuie să fie astfel aleasă încât să răspundă cerinţei de „educare a părinţilor, nu numai a elevilor”. Subiectele pot fi unele de interes major (de exemplu, anul trecut am discutat şi despre gripa aviară!), de educaţie pentru sănătatea familiei şi a copilului, în special, cât şi subiecte legate de psihologia copilului, de pregătirea acestuia pentru şcoală, lecţii, etc. Materialele prezentate la lectoratul cu părinţii pot fi susţinute şi de alte persoane abilitate invitate de cadrul didactic (psihologi, medici,etc). Dosarul va conţine: - pagina de titlu a dosarului; - extras din Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar (vezi modelul); - planificarea şedinţelor cu părinţii (vezi modelul). Aici sunt trecute toate întâlnirile cu părinţii, chiar şi serbările şcolare la care sunt invitaţi ori excursiile la care sunt participanţi. Pentru fiecare şedinţă este nevoie de următoarele documente: - înştiinţare pentru fiecare elev (vezi model); - planul şedinţei (rămâne la dosar); - proces verbal semnat de fiecare părinte participant (este documentul care atestă prezenţa părinţilor la şedinţă); - copie după referatul prezentat la lectoratul cu părinţii; - alte materiale prezentate la şedinţă; - eventuale fotografii făcute cu această ocazie NU UITAŢI! Conţinutul acestui dosar atestă efortul d-vs personal de atragere a părinţilor spre activitatea şcolară a copilului, cât şi legătura întregii şcoli cu familiile elevilor. Metodologia sedintelor cu parintii la clasele preprimare Prof. Manolache Elena La clasele preprimare, poate mai mult decat la ciclurile de invatamant situate mai sus pe axa timpului, este necesara o relatie sustinuta a gradinitei cu familia. Micii prescolari sunt extrem de tare ancorati in mediul familial iar noi trebuie sa-l continuam la gradinita, facand - acolo unde este necesar - corecturile deprinderilor gresite aduse de aici, trebuie sa facem mediul precolar cat mai placut copiilor, fara stres emotional si afectiv. Totodata, trebuie sa-i aratam micului prescolar diferenta de loc, de situatii, de cerinte fata de cele ale familiei. Toate aceste continuturi ale vietii copilului de acasa si de la gradinita trebuie facute cunoscute parintilor deoarece numai impreuna cu ei putem conlucra la obtinerea rezultatelor pozitive in procesul de invatamant. Din aceasta cauza intalnirile cu parintii, cate unul, sau cu toti impreuna sunt necesare. Pentru o conlucrare fructuoasa cu familia copilului este necesara o planificare a sedintelor cu parintii. Potrivit Regulamentului prescolar intalnirile cu parintii trebuie sa aiba loc lunar sau ori de cate ori este nevoie. Este bine sa se aduca la cunostinta parintilor ca ei sunt obligati a lua legatura cu gradinita, chiar daca aceasta nu ii solicita. Planificarea sedintelor cu parintii trebuie sa concretizeze continutul fiecarei sedinte, perioada cand aceasta va avea loc si, eventual, materialele care vor fi prelucrate in sedinte. Continutul primei sedinte cu parintii la inceperea anului scolar trebuie sa includa, obligatoriu, alegerea Comitetului de parinti pe grupa, care va fi compus din 3 persoane – adica, presedinte si 2 membrii, cat si prezentarea atributiile acestui comitet. De asemenea, se va prelucra Regulamentul prescolar si se va face o dare de seama asupra activitatii grupei din anul precedent, planficarea activitatilor din anul scolar in curs. Fiecare sedinta cu parintii va contine si prezentarea unui material educativ pregatit de educatoare. Acest material va avea continutul axat pe relatiile parintilor cu gradinita, observatii psiho-pedagogice asupra elevilor, indrumari in educatia copiilor, in pastrarea sanatatii lor fizice si mintale, emotionale. Pe parcursul sedintelor cu parintii cadrul didactic va face observatii generale, nu va numi prescolarul in context negativ, va evidentia insa aspectele pozitive, nominal. Nu avem nici un interes sa jignim parintii, observatiile negative se vor face in particular, dupa sedinta, sau cu alta ocazie. Nu se va folosi ocazia Sedintei cu parintii pentru a se cere bani, indiferent pentru care destinatie. Sumele pot fi cerute doar de Comitetul de parinti, daca se crede de cuviinta, si aceasta doar pentru dotarea grupei sau a gradinitei sau pentru oricare motiv instructiv-educativ legat de prescolarii nostri, scop consimtit de catre toti parintii (exemplu – organizarea unei excursii, donatii pentru ajutorarea unui batran, etc). Pentru o mai buna desfasurare a sedintelor cu parintii este nevoie ca evidenta acestora sa se faca intr-un dosar separat. Acest dosar va contine : planificarea sedintelor cu parintii, materialele prezentate in fiecare sedinta, procesele verbale ale sedintelor. Este recomandabil ca inaintea fiecarei intalniri cu parintii sa ne facem un plan de continut, pe puncte, si sa incercam sa-l urmarim in timpul desfasurarii sedintei. Si aceasta deoarece pe parcursul sedintelor discutiile pot divaga de la ideea de plecare, fiecare parinte se mai abate de la ideea in discutie si uitam de unde am pornit si ceea ce urmarim. Sa incercam, pe cat posibil, ca in timpul sedintelor sa lasam sa vorbeasca mai mult parintii, pe baza ideilor prezentate de noi. Aflam lucruri noi si interesante despre prescolarii nostri, despre relatia lor cu familia cat si despre relatiile lor si ale familiei lor cu ceilalti copii din clasa si cu familiile acestora. Noutatile aflate ne pot ghida in mai buna cunoastere a elevilor nostri si duc, implicit, la cai mai bune de rentabilizare a procesului instructiv-educativ al caror subiect sunt micii scolari. Titluri posibile de comunicari-referate la sedintele cu parintii : - Violenta : - Psihologie, Educatie : « Rolul jocului in dezvoltarea emotionala si intelectuala a copilului », « Cei sapte ani de acasa », « Cele mai rele sapte lucruri pe care le poti spune copilului tau », « Cum descopera copilul prietenia » REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR - 2005 – CAPITOLUL V PĂRINŢII Secţiunea 1 Dispoziţii generale Art.45. (1) Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu unitatea de învăţământ, în vederea realizării obiectivelor educaţionale. (2) Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu învăţătorul/dirigintele pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor. (3) Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal sunt obligaţi, conform legii, să asigure frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu. Secţiunea a 2-a Comitetul de părinţi al clasei Art.46. (1) Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de învăţător/ diriginte, care prezidează şedinţa. (2) Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar. (3) Comitetul de părinţi al clasei se compune din trei persoane: un preşedinte şi doi membri; (4) Dirigintele/învăţătorul clasei convoacă adunarea generală a părinţilor la începutul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar. De asemenea, dirigintele/ învăţătorul sau preşedintele comitetului de părinţi al clasei pot convoca adunarea generală a părinţilor ori de câte ori este necesar. (5) Comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele părinţilor elevilor clasei în adunarea generală a părinţilor la nivelul şcolii, în consiliul reprezentativ al părinţilor, în consiliul profesoral şi în consiliul clasei. Art.47. Comitetul de părinţi al clasei are următoarele atribuţii: a) ajută învăţătorii/diriginţii în activitatea de cuprindere în învăţământul obligatoriu a tuturor copiilor de vârstă şcolară şi de îmbunătăţire a frecvenţei acestora; b) sprijină unitatea de învăţământ şi dirigintele în activitatea de consiliere şi de orientare socio-profesională sau de integrare socială a absolvenţilor; c) sprijină dirigintele/învăţătorul în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare; d) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu pentru elevii clasei; e) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală. f) sprijină conducerea unităţii de învăţământ şi dirigintele/învăţătorul în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ. Art.48. (1) Comitetul de părinţi al clasei ţine legătura cu unitatea de învăţământ, prin dirigintele/ învăţătorul clasei. (2) Comitetul de părinţi al clasei poate propune, în adunarea generală, dacă se consideră necesar, o sumă minimă prin care părinţii elevilor clasei să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei sau a unităţii de învăţământ. (3) Contribuţia prevăzută la alin. (2) nu este obligatorie, iar neachitarea acesteia nu poate limita , în nici un caz, exercitarea de către elevi a drepturilor prevăzute de prezentul regulament şi de prevederile legale în vigoare. Informarea celor implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie. (4) Contribuţia prevăzută la alin. (2) se colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără implicarea cadrelor didactice. (5) Este interzisă implicarea elevilor în strângerea fondurilor. (6) Dirigintelui/învăţătorului îi este interzis să opereze cu aceste fonduri. (7) Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii dirigintelui/ învăţătorului sau a directorului, însuşite de către comitet. (8) Sponsorizarea clasei sau a unităţii de învăţământ nu atrage după sine drepturi în plus pentru anumiţi elevi. (9) Se interzice iniţierea, de către şcoală sau de către părinţi, a oricărei discuţii cu elevii în vederea colectării şi administrării fondurilor comitetului de părinţi. PARTENERIATE CU COMUNITATEA LOCALA, PROIECTE SI PARTENERIATE EDUCATIONALE LA GRUPA CALENDARUL EVENIMENTELOR DATA ZIUA SEMNIFICATIA PROPUNERI DE ACTIVITATE 23 SEPTEMBRIE ZIUA MONDIALA A CURATENIEI Indreptarea atentiei catre un mediu curat, unde viata pare mai frumoasa si mai sanatoasa. Obisnuirea copiilor cu curatenia mediului inconjurator. -activitati gospodaresti in sala de grupa, curtea si imprejurimile gradinitei; -experimente pentru a demonstra poluarea; -identificarea persoanelor care dauneaza prin actiunile lor; -activitati cu parintii: incurajarea parintilor sa initieze activitati comune cu copiii in mentinerea curateniei in casa, curte, imprejurimi; SEPTEMBRIE - OCTOMBRIE PERIOADA RECOLTEI Adunarea recoltei este un lucru important al existentei umane. Multe traditii sunt legate de culesul viilor. Participarea copiilor la actiuni de strangere a recoltelor, de prepararea salatei si a sucului de fructe si legume; -jocuri de creatie:”La piata”, “La culesul viilor”, “Ziua recoltei” -organizam: ”Balul fructelor”, “Balul strugurilor” 04 OCTOMBRIE ZIUA MONDIALA A ANIMALELOR Fiecare animal este parte importanta si utila a naturii, de aceea trebuie sa invatam sa le ocrotim. Dupa cercetari se pot face dezbateri impreuna cu copiii pentru a invata ce influente au pierderile unor specii pentru mediul nostru. -acumularea cunostintelor despre animale prin vizionare de filme documentare; -imagini(enciclopedii)cu animale; -joc de creatie: “Cautarea hranei”; -joc didactic: ”Cauta puiul”; -povesti, cantace, poezii, zicatori despre animale; -desen,modelaj; 16 OCTOMBRIE ZIUA INTERNATIONALA A ALIMENTATIEI Cunoasterea produselor ecologice, naturale si a celor care dauneaza organismului uman si care nu trebuie sa se regaseasca in alimentatia copiilor, cum ar fi dulciurile in exces sau alimen tele care contin E-uri. -actiuni despre alimentatia sanatoasa a copiilor ex:”Vitaminele contribuie la mentinerea sanatatii”. 1 DECEMBRIE ZIUA NATIONALA A ROMANIEI Importanta cunoasterii sarbatorilor nationale ale tarii noastre, tricolorului si structurii geografice a Romaniei. -confectionarea drapelului tricolor; -sa facem cunostinta cu harta tarii, folclorul si traditia romaneasca; -auditie muzicala:”Tezaur folcloric”. -vizita la Muzeul Judetean”; -depunere de coroane; DECEMBRIE SARBATORILE DE IARNA Cunoasterea spiritului si traditiilor Craciunului, a datinilor si obiceiurilor de iarna, precum si placerea de a oferi si -colinde, poezii , scenete; -actiuni de binefacere; -diverse activitati desfasurate parteneriat: primi cadouri . 01 IANUARIE ANUL NOU Anul Nou, prilej de cunoastere a traditiilor specifice din diferite zone ale tarii. -confectionare:”Roata anului” -cunoasterea lunilor; -expuneri despre perceptia trecerii timpului; 08 MARTIE ZIUA INTERNATIONALA A FEMEILOR Femeile ocupa un loc important in societate. Putem prezenta activitatile traditionale ale femeilor si activitatile de zi cu zi. Formarea conceptiei despre sarcinile femeilor. -vizitarea locurilor de munca a parintilor; -vizitarea muzeelor cu tematica “Mestesuguri vechi”; -vizionare si convorbire despre poze cu famila; 21 MARTIE ZIUA MONDIALA SOARE - PAMANT Importanta radiatiilor solare asupra organismului uman -comunicari -ateliere de lucru -observatii astronomice si concursuri tematice 22 MARTIE ZIUA MONDIALA A APEI Importanta apei pentru viata; cunoasterea proprietatilor apei si rolul ei pe pamant; ocrotirea tuturor organismelor vii si stoparea poluarii apei. -concurs de desen :”Apa-izvor de viata si bucurii”; -stiinta:”Utilizarile apei”; ”Circuitul apei in natura”; ”Cum sa economisim apa?”; -experimente privind poluarea apei, efectele apelor poluate, starea fizica a apei; -dramatizare :”Izvorul”; -observarea apei (paraurilor)in imprejurimi si mentinerea curateniei; 17 APRILIE ZIUA MONDIALA A SANATATII Sa mentinem sanatatea este un lucru foarte important. Cheia menti nerii sanatatii este sa ducem o viata sanatoasa, pentru care bazele se pun de la o varsta frageda. -intalnire cu cadre medicale; -plimbari, drumetii; -prepararea salatelor din fructe, legume; APRILIE SARBATOAREA PASTELUI Sarbatorile Pascale: Invierea si simbolul reinnoiri. Traditii de Paste si Incondeierea Oului de Paste. -conversatie despre viata lui Isus; -intmplari ,povesti, cantece despre iepuras; -activitai practice: ”Ornamente pentru masa de Paste”; -incondeierea oualelor cu diferite tehnici; 18 APRILIE ZIUA MONDIALA A OCROTIRII MONUMENTELOR ISTORICE Cladirile vechi intaresc identitatile culturale. Putem indrepta atentia copiilor spre protejarea si conservarea constructii lor vechi si a monumentelor -vizitarea orasului; -excursii; -legende; -ocrotirea monumentelor istorice; 22 APRILIE ZIUA PAMANTULUI Multi factori daunatori influenteaza sanatatea mediului.Este important sa cunoastem acesti -observari realizate prin plimbari, excursii; -discutii privind impiedicarea factorilor daunatori ai planetei si a mediului inconjurator; factori pentru a-i putea preveni. -excursii si picnic-uri organizate cu parintii, fara omiterea curatarii locurilor dupa plecare; 10 MAI ZIUA PASARILOR SI A ARBORILOR Mediul viu inconjurator are un rol hotarator pentru a mentine viata. Pentru ocrotirea lui e nevoie sa-l cunoastem. Un semnal pentru cei care ucid in masa arbori fara sa planteze in schimb nimic: “Padurea este plamanul verde al omenirii, pe care trebuie sa-l lasam mostenire urmasilor nostri.” -observari ,cercetari in urma plimbarilor; excursiilor in parc, in padure, pe langa lac, etc -poezii, cantece, povesti, jocuri de miscare cu continut tematic; -jocuri dramatice; -antrenarea in activitati de sadire de puietii achizitionati de la pepiniera si urmarirea indeaproape in viitor a dezvoltarii copaceilor; 31 MAI ZIUA MONDIALA IMPOTRIVA FUMATULUI Fumatul dauneza grav sanatatii si totusi in acelasi timp numarul fumatorilor creste. Formarea copiilor in a se opune viciilor, fapt care le va influenta pozitiv viitorul -realizarea unor afise si expunerea lor la vedere; -consultarea cadrelor medicale; 01 IUNIE ZIUA INTERNATIONALA A COPIILOR -intreceri sportive -efectuarea desenelor pe asfalt; -confectionarea unui album cu copiii lumii; -expozitie de desen; -concurs de poezii consacrate copilariei fericite; 05 IUNIE ZIUA MONDIALA A MEDIULUI Importanta protejarii zonelor aride care acopera mai mult de 40% din suprafata Terrei. -confectionarea afiselor cu continut tematic; -vizionare de filme cu continut tematic: ”Cocoselul neascultator”; -colectarea deseurilor din materiale reciclabile ; 19.. PROIECTE EDUCATIONALE LA NIVEL LOCAL AVIZ DIRECTOR (MODEL) TITLUL PROIECTULUI PARTENERIAT ÎN EDUCAŢIE : GRADINITA – FAMILIE – COMUNITATE Motto: „Spune-mi şi o sã uit. Aratã-mi şi poate n-o sã-mi amintesc. Implicã-mã şi o sã înţeleg” (proverb american) Argument “ Totul educă : oamenii, lucrurile, fenomenele, dar în primul rând şi în cea mai mare măsură, oamenii. Intre aceştia primul loc îl ocupă părinţii si educatorii” A.S.Makarenko, Cartea pentru părinţi. Întâlnirile „tipice” cu părinţii nu abordează întotdeauna problemele, oferind părinţilor puţine şanse de a cunoaşte profesorii elevilor şi problemele şcolii. De aceea, trebuie pus accent pe activităţi de cunoaştere interpersonală pentru a crea un cadru de siguranţă şi pe strategii de desfăşurare a acestora cât mai variat şi accesibil. Ca urmare, acest proiect, îsi propune să dezvolte competenţe de lucru cu familia elevului şi să răspundă nevoilor de comunicare, relaţionare, construire de echipe, cooperare, motivare şi implicare.  Scopul proiectului - Optimizarea relaţiei şcoală-familie-comunitate, în aşa fel încât elevii să obţină singuri succesul.  Obiective - Realizarea unor cercetări pentru dignosticarea relaţiei şcoală-familie; - Identificarea instrumentelor de comunicare şcoală-familie; - Antrenarea părinţilor în activităţi de informare şi formare educaţională; - Diversificarea modalităţilor de colaborare cu familia; - Crearea unui cadru de motivare şi implicare a partenerilor; - Încurajarea voluntariatului ; atragerea părinţilor către activităţi din „lumea şcolii”. - Realizarea unei reviste educative pentru părinţi o Grupul ţintă - părinţii grupei - prescolarii grupei - -educatoarele o Locul şi perioada de desfăşurare Gradinita pp nr. 36, Timisoara Parcursul anului şcolar  Colaboratori - Director, prof. profesor psiholog , poliţia de proximitate, preot –(prof. de religie) educatoarele grupei , părinţi. Mod de realizare Nr. Crt Activităţi Forma Responsabil Perioada 1 1.Părinţii „se întorc” lagradinita Alcătuirea Comitetului de Părinţi 2.Ce pot face părinţii la gradinita? -Dezbatere -Lectorat educatoare 2 1.Discuţii informale asupra Regulamentului de ordine interioară şi a documentelor preşcolare 2.Ce pot face părinţii acasă? 3. Copilul ,copia părinţilor -Informare -şedinţă cu părinţii -Lectorat director educatoare 3 1.Elaborarea unui chestionar pentru părinţi privind colaborarea gradinita-familie 2.”Rugăciune” sau cum îi văd copiii pe părinţi 3. Interactiunea părinţi-copii -atelier de lucru -dezbatere prof. psiholog 4 1.Aplicarea chestionarului şi interpretarea rezultatelor 2.”Cum, ce, cât ştiu copiii noştri?” 3. „Naşterea Domnului” colinde, poezii -Chestionar -activitate deschisă -Serbare prof. psihoped. educatoare director 5 Consilierea părinţilor în cazul apariţiei unor crize în familie care pot influienţa progresul şcolar al prescolarului prof. psiholog. educatoare preot 6 1.Violenţa în gradinita şi în familie 2.” Nu violenţei în familie”; povestiri ale copiilor despre anumite aspecte care influenţează viaţa copilului 3.Sfaturi pentru o viata fără de păcate -dezbatere -seminar-dezbatere educatoare elevi , părinti poliţist de proximitate preot 7 1.Activitate de voluntariat: „Mână de la mână” 2.Amenajarea unei minibiblioteci în sala de grupa 3.Consiliere individuală,părinţi,elevi, proiect 4. Copilul este copia parintilor sai - acţiune de recondiţionare şi colectare de cărţi pentru lectura suplimentară - studiul de caz părinţi copii educatoare 8 1.Sala de grupa –miniexpoziţie de lucrări ale prescolarilor şi nu numai 2.”Ziua portilor deschise” 3.De ziua mamei - scenete,cântece, poezii - expoziţie de lucrări -activitate comuna* parinti/copii -serbare părinţi elevi educatoare invitaţi 9 1.”A fi părinte e uşor, dar nu e simplu” 2. „Profesia” de părinte -O zi din viaţa unui părinte -dezbatere -împărţirea de pliante -Invitat la discuţii - un părinte prof. psiholog părinţi. 10 1.Pregătirea copiilor pentru viaţa -dezbatere - invitat -lectorat prof. psiholog părinţi educatoare Materiale - chestionare - referate (lectorate) - materiale informative (Regulament şcolar, broşuri, pliante, afişe etc.) - program calculator pentru tema „Violenţa în şcoală şi în famile” - alte materiale de pe internet o Finanţarea activităţilor - Comitetul de părinţi - Sponsori o Popularizarea proiectului - pliante pentru părinţi, elevi şi profesori FINALITATEA - Antrenarea părinţilor în activităţi de informare şi formare educaţională; - Diversificarea modalităţilor de colaborare cu familia; - Crearea unui cadru de motivare şi implicare a partenerilor; - Încurajarea voluntariatului ; - Atragerea părinţilor către activităţi din „lumea gradinitei” - Realizarea unei reviste educative pentru părinţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu