marți, 19 mai 2015

Nr. nat. 0/10

La sf. capitolului, copilul trebuie sa stie:
  • Sa identifice, sa citeasca si sa scrie numerele de la 0 la 10.
    (Exemplu: Se da un sir de numere. Subliniaza cu o linie numarul 9.)
  • Sa deseneze sau sa formeze cu obiecte multimi cu 0 – 10 elemente. 
    (Exemplul 1: Deseneaza o multime cu 9 stelute.; Exemplul 2: Formeaza o multime cu 8 creioane, folosind creioanele colorate.)
  • Sa compuna si sa descompuna numerele de la 0 la 10, folosind obiecte (creioane, betisoare).
    Exemplul 1: Ia 7 betisoare intr-o mana si 1 betisor in cealalta. Cate betisoare ai?
Exemplul 2: Descompune numarul 9, folosind creioanele colorate:
  • Sa formeze multimi prin adaugarea sau eliminarea unor elemente.
    (Exemplu: Completeaza multimea cu buline astfel incat sa fie tot atatea cat arata numarul din casuta:
  • Sa numere crescator si descrescator din 1 in 1, 2 in 2, din 3 in 3 pornind de la 0 sau de la 1.
    (Exemplu: 0, 2, 4, 6, __, ___, __)
  • Sa completeze siruri numerice.
    (Exemplu: 2, 3, ___, ___;)
  • Sa spuna care sunt vecinii unui numar.
    (Exemplu: vecinii lui 8 sunt 7 si 9)
  • Sa faca diferenta dintre cifra si numar.
    (Exemplu: numarul 10 se scrie cu ajutorul a doua cifre 1 şi 0)
  • Sa compare numerele de la 0 la 10, folosind semnele de relatie < , > sau = (Exemplu: 4 > 3; 6 < 9; 10 = 10)
  • Sa scrie numerele de la 0 la 10 pe reteaua caietului de matematica.
    (Exemplu: scrie numerele cerute si fara sa depaseasca patratelul).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul trebuie:
  • Sa completeze siruri numerice folosind expresiile: „numere pare”, „numere impare”. (Exemplu: Completeaza numerele pare care lipsesc: _, 2, _, _, _, 10)
  • Sa rezolve probleme cu doua operatii.
    (Exemplu: Alin are 10 mere, iar Ioana are cu 2 mere mai putine. Cate mere au cei doi impreuna?)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu