sâmbătă, 20 iunie 2015

dislexia si disgrafia


Jocuri pentru corectarea dislexiei si disgrafiei 
Dislexia este o tulburare de invatare care are la baza o disfunctie neurologica ce impiedica dezvoltarea capacitatii de a citi.
Cateva dintre manifestari ar putea fi : citirea lenta, confundarea literelor, citirea silabelor invers, dificultati in intelegerea scrisului citit. 

Disgrafia  este o tulburare de invatare a comunicarii prin scris, care nu este atribuita intarzierii mintale, bolilor senzoriale, neurologice, tulburarilor emotionale sau mediului socio-economic precar.



Aceste jocuri sunt recomandate copiilor din clasele I-IV care intampina dificultati in actul lexic si grafic. Modul de adaptare a exercitiilor la nivelul fiecarui copil, tine de creativitatea profesorului.

1.      Joc – Memo litere
Scop: consolidarea literelor
Timp: 15-20 MINUTE
Aplicatie: Se iau dopuri de plastic de acelasi fel,  in interiorul carora se scriu sau se lipesc perechi de litere Dupa ce sunt amestecate, toate dopurile se intorc cu fata in jos. Fiecare jucator intoarce cate doua dopuri, daca sunt perechi raman intoarse, daca nu, se intorc inapoi. Jocul se termina atunci cand toate perechile sunt gasite. Castiga cel care gaseste cele mai multe perechi.           
2.      Identifica litera!
Scop: identificarea tacto-kinetica a literelor
Timp: 5- 10 MINUTE
Aplicatie:
Varianta 1: in prima faza  ii cerem copilului sa identifice litera pe care profesorul o scrie pe spatele lui.  Dupa cateva incercari profesorul ii cere copilului sa-si inchida ochii  si asa sa  identifice.
Varianta 2: ii cerem copilului sa scrie pe o foaie litera pe care profesorul o scrie pe spate. Dupa cateva incercari profesorul ii cere copilului sa-si inchida ochii si sa scrie pe o foaie litera scrisa pe spate.
3.  La vanatoare de litere!
Scop: diferentierea literelor asemanatoare acustic si vizual
Timp: 3- 5 MINUTE
Aplicatie:
Pe o foaie sunt scrise cu caractere mari  literele prezentate mai jos. iI spunem copilului ca va merge la vanatoare de litere si va avea un minut la dispozitie  sa taie cu o linie toate literele ex: Litera b din sirul de litere.
b b d b b p p d
d p b d d p p b
p d d d d b b b
b b b d p p d b
 4. Moara de litere!
Scop: dezvoltarea capacitatii de analiza si sinteza, activizarea vocabularului
Timp: 5- 10 MINUTE
Sarcina didactică: Copiii trebuie sa alcatuiasca cuvinte simple din literele date:
                                                A
                                     T                 C
                                S                           M
                                      F                O
                                                  L

psihopedagog Denes Melinda

Related Posts:

  • Testul persoanei Cerința de a desena o persoană va fi îndeplinită în concordanţă cu dinamica bazală, tipică şi unică a personalităţii individului, relevând date esenţiale despre el însuşi prin abordarea de căt… Read More
  • o reteta de ,,Alivencă,,primita de la o prietena de pe FacebookMâncam alivenci când eram mică şi erau tare gustoase. Am rugat o doamnă care locuieşte prin zona mea natală să îmi dea reţeta şi am obtinut-o. o postez în speranţa că va prinde bine şi altora.  :) ALIVANCA: 1 kg. de br… Read More
  • testul copaculuiIdeea de a utiliza desenul arborelui ca instrument de diagnostic psihologic i-a aparţinut lui Emile Jucker, Consilier de orientare profesională la Fägsvil, cantonul Zurich. Ulterior, un alt psiholog elveţian Ch. Koch, publ… Read More
  • Testul familiei Testul familiei Testul desenării familiei implică interpretări ale tuturor figurilor desenate dar şi a amplasamentului acestora, a relaţiei dintre erou, părinţi şi fraţi. Testul desenului fam… Read More
  • Apa vietii, Fratii Grimmpreluare:   http://copiipovesti.blogspot.ro/2016/03/fratii-grimm-poveste-apa-vie-partea-I.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/wHmdj+%28Povesti+pentru+copii%29 Povestea Apa vieț… Read More

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu