sâmbătă, 20 iunie 2015

jocuri pentru copiii care intampina dificultati la citire

Ne jucam cu literele
Jocuri sunt recomandate copiilor din clasele I-IV care intampina dificultati in actul lexic si grafic. Modul de adaptare a exercitiilor la nivelul fiecarui copil, tine de creativitatea profesorului.
1.    Roata silabelor!
Scop: exersarea cititului la nivelul silabelor
Timp: 5- 10 MINUTE
Aplicatie: Se face un cerc mare  care se imparte in sapte parti egale,  pe fiecare parte se scrie cate o vocala.  Se fac sageti care se pot fixa cu un ac in mijlocul cercului si pe care se scrie o consoana. Copilul trebuie sa invarta sageata si sa citeasca silaba pe care o indica aceasta.

2.    Citeste si potriveste!
Scop: Constientizarea eficienta a elementelor comparative, asemanari si deosebiri intre foneme si grafeme
Timp: 20-30 MINUTE
Aplicatie: Ex: Diferentiere Ş/S in scris- citit
Se deseneaza pe o foaie doua cercuri mari care se intersecteaza  in fata copilului sunt asezate cartonase pe care sunt scrise cuvinte care contin Ş in toate pozitiile (la inceputul cuvantului, la mijloc si la sfarsit),  S in toate pozitiile si cuvinte care contin ambele litere. Sarcina copilului este de a trage cate un cartonas, sa citeasca ce scrie pe cartonas, sa spuna ce litera/litere contin cuvintele si apoi sa puna cartonasul la locul potrivit. Daca un cuvant contine ambele litere (Ş/S) copilul va aseza cartonasul cu acel cuvant in intersectia cercurilor in care se gasesc ambele litere.
                                                       
3.    Repeta vocala!
Scop: activizarea si imbogatirea vocabularului, familiarizarea elevilor cu componenta  fonetica si grafica a cuvintelor.
Timp: 10- 15 MINUTE
Aplicatie: Copiii au sarcina de a scrie cuvinte in componenta carora se repeta o anumita vocala. Castiga copilul care gaseste cele mai multe cuvinte.
Ex: a- tata, mama,…….
       o- cocos, topor,…………
        i- pitic, ………………………
    
4. Masinutele si literele
 Scop: - diferentiere fonematică
Timp: 3 MINUTE
Material verbal:
– 2 masinute de culori diferite, 2 bucati de hartie, lipici, 2 carioci de culori diferite
Aplicatie:
Pas1:
– se va scrie pe fiecare biletel cate o litera (Ă, Â) dupa care acestea se vor lipi pe spatele masinutelor
Pas2:
– terapeutul/parintele va pronuta pe rand sunetele Ă şi Â
Pas3:
– copilul va trebui sa semnalizeze prin ridicarea masinutei cu biletelul Ă atunci cand aude sunetul Ă sau prin ridicarea masinutei cu biletelul  atunci cand aude sunetul Â

Related Posts:

  • joc -Paste12 coli de hârtie, tempera, creioane colorate sau carioci, abțibilduri ca și premii,  o foarfecă, opțional un laminator și coli pentru laminator. imprimati cateva buc ouă și lasă-i pe copii să le coloreze/picteze du… Read More
  • GREŞEALA CUMİNŢİCĂ de V.Gafita O cunoaşteţi pe Cuminţica? Cuminţica este fetiţa aceea cu părul legat strâns în două codiţe. Dacă aţi trecut prin faţa blocului nostru nu se poate să nu o fi văzut jucându-se cu ceilalţi copii de seama ei; pentru că nu t… Read More
  • testul caseiCasa este o prezenţă des întâlnită în desenele copiilor, mai ales la fete, dar, de asemenea și la băieți. Acest lucru se asociează cu un sentiment interior puternic, ca nevoia şi dorinţa de a trăi protejat în siguranţă aca… Read More
  • Solomon Marcus: Cele 10 nevoi umane Solomon Marcus Academicianul Solomon Marcus, matematician, profesor şi autor de succes, a fost una dintre cele mai marcante personalităţi ale intelectualităţii româneşti. Solomon Marcus este autorul unor numeroas… Read More
  • Testul persoanei Cerința de a desena o persoană va fi îndeplinită în concordanţă cu dinamica bazală, tipică şi unică a personalităţii individului, relevând date esenţiale despre el însuşi prin abordarea de căt… Read More

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu