Etapele unei activitati de memorizare
A) Memorizare-activitate de predare
invatare a unei poezii
SCOPUL ACTIVITATII
·
Dezvoltarea
unei exprimări orale corecte din punct de vedere fonetic, lexical şi
gramatical;
·
Dezvoltarea
memoriei logice;
ETAPELE ACTIVITATII
I.ORGANIZAREA ACTIVITATII
II. DESFASURAREA ACTIVITATII
1)Captarea atentiei-( printr-o
ghicitoare, imagine, cantec etc.)
2)Enuntarea
obiectivelor si a temei
3)Reactualizarea cunostintelor anterioare- a reprezentarilor
evocate de textul poeziei, familiarizarea copiilor cu continutul acesteia prin
planes, imagini, diapozitive, explica cuvintele noi si expresiile literare din
poezie
4)Dirijarea
invatarii recitarea model de catre educatoare si apoi a doua recitare model, pe
fragmente, urmata de o scurta convorbire,sau expunere narativa a continutului
de idei al poeziei
5)Obtinerea
performantei –invatarea poeziei de catre copii pe
fragmente sau integral; invatarea se poate face atat individual cat si
colectiv( pe grupe mici sau cu intreaga grupa)
6)
Asigurarea retentiei- recitarea poeziei de catre un copil; fixarea titlului
si autorului poeziei si a mesajului ei;
7) Evaluare
– se
fac aprecieri individuale si colective asupra modului in care copii au participat
la activitate
B)Memorizarea
- activitate de fixare a poeziilor
-captarea atentiei;
-anuntarea temelor si
obiectivelor;
-reactualizarea cunostintelor
anterioare- titlul poeziei care se va repeta si continutul de idei al acesteia;
-obtinerea performantei-
comentarea cu ajutorul copiilor a continutului de idei si repetarea poeziei de
catre copii;
-retentia- fixarea titlului,
autorului si ideilor principale;
-evaluarea
C)Memorizarea-
activitate de verificare a poeziilor invatate
-captarea atentiei;
-anuntarea temelor si
obiectivelor- verificarea modului in care au fost invatate 3-4 poezii in jurul
unei teme;
-reactualizarea cunostintelor
anterioare- se reamintesc titlurile poeziilor si continutul de idei al unora
dintre ele;
-obtinerea performantei-
recitarea poeziilor de catre copii;
-retentia- fixarea
titlurilor, autorii si tematica abordata;
-evaluarea
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu