luni, 16 mai 2016

proiectdidactic integrat /gradinita




SCENARIUL ZILEI
                                                                      
Ziua va debuta cu Intalnirea de dimineata.
Salutul- prescolarii se saluta in lant dand mana unii cu celilalti.
 “BUNA DIMINEATA, …….. IMI PARE BINE CA ESTI AICI!”
Copiii sunt asezati in cerc pentru a exista contact vizual intre toti membrii grupei. In acest moment al zilei, prescolarii sunt rugati sa observe elementele de noutate din sala de grupa si eventualele schimbari. Se reaminteste anotimpul in care suntem, luna si ziua, se completeaza calendarul naturii ajutorul jocului “TIMPUL ANOTIMPURILOR”, si fiecare copil isi lipeste pe usa spiridusul, facandu-se astfel prezenta.
Surpriza zilei- In cadrul acestui moment al zilei se realizeaza un joc interactiv bazat pe metoda cubului. Educatoarea va rostogoli cubul si prescolarii vor spune cate ceva despre imaginea pe care o vad.
Noutatea zilei  - convorbire despre dorinte si visuri care ne stimuleaza si ne fac sa evoluam. Stiti ce este o dorinta?
Dorinta este o stare sufleteasca a cuiva care vrea sa se indeplineasca, sa se adevereasca ceva. Astazi vom vedea ce dorinta avea un pinguin de la polul sud.

ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE
DS - Domeniul LIMBA SI COMUNICARE- “VISUL UNUI PINGUIN”- povestirea educatoarei

CENTRE DE ACTIVITATE – ALA I (ETAPA I)

CONSTRUCTII - “IGLU”- CU DIFERITE CUBURI
JOC DE MASA  RECONSTITUIRE DE IMAGINI- PUZZLE CU ANIMALE POLARE
-         „GASESTE IMAGINI IDENTICE CU PINGUINI”
BIBLIOTECA - FISE INDIVIDUALE- LABIRINT- “PINGUINUL CAUTA UN IGLU”

ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE
DOS - Domeniul OM SI SOCIETATE- ABILITATI PRACTICE- “PINGUINUL”

CENTRE DE ACTIVITATE- ALA II (ETAPA III)
EURITMIE - “PINGUINII  PATINEAZA”

Tranzitie:

“Mana mea-i ca un cuvant
Care ravaseste-un gand,
Mana bate, mana tace,
Mana floare se desface,
Daca vrei in sus sa zbori,
Fa-ti degetele pocnitori,
Si pocneste de trei ori”.


PROIECT   DIDACTIC


DATA:  20. 02. 2014
EDUCATOARE :
GRUPA: MICA
CATEGORIA DE ACTIVITATE:  DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
Tema anuala: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului : Calatorie la poli
Subtema: Povestea pinguinului Pete
Tipul de activitate: comunicare/ insusire de noi cunostinte
Mijloc de realizare: povestea educatoarei
SCOP : imbogatirea cunostintelor , in vederea exersarii gandirii cauzale, divergente si deductive.
OBIECTIVE :
                O1-sa asculte cu atentie povestea educatoarei concentrandu-se asupra continutului si actiunii personajului;
                02-sa repovesteasca continutul cu ajutorul imaginilor puse la dispozitie, folosind o exprimare corecta din punct de vedere lexical si gramatical ;
                04-sa desprinda mesajul moral al povestii.
FORME DE ORGANIZARE: FRONTAL, INDIVIDUAL
DURATA: 15-20 MINUTE
STRATEGII DIDACTICE:
Metode şi procedee: conversatia, povestirea, explicatia, problematizarea;
Mijloace de învatamânt: marioneta, planse.


BIBLIOGRAFIE:
·         Metodica predarii activitatii de educarea limbajului in gradinita de copii,
·         Laborator prescolar, ed. Aramis, 2001
·         Ghid pentru proiecte tematice: abordare în manieră integrată a activităţilor din grădiniţă, V. Preda, M. Pletea, F. Grama, Bucureşti, Editura Humanitas Educaţional, Bucureşti, 2005









DEMERS DIDACTIC

Etape didactice
Ob.
Continutul instructiv-educativ
Metode/ procedee
didactice/forme de organizare
Evaluare
1.Moment organizatoric

Asigurarea unui climat educational favorabil prin aerisirea salii de grupa,aranjarea mobilierului si pregatirea materialului didactic necesar.


2.Captarea atentiei

Introducerea in activitate o voi face printr-o ghicitoare despre pinguini.

“Are aripi, dar nu zboară,
Umbl
ă fără sănioară,
Pe ghe
ţuri şi prin zăpezi,
Mergi la Poli
şi ai să-l vezi”.

“Buna, salutati-l pe Pete!” Pete ne-a adus un cufar. Sunteti curiosi sa vedem ce contine? Iata este un mesaj si mai multe plicuri.Dar mai intai sa citim mesajul de la prietenul meu Pete.
Conversatia
Problematizarea

Frontal
Obs. Comporta-mentului non-verbal
Aprecieri verbale in cazul raspun-surilor corecte

3.Anuntarea temei si a obiective



Mesajul pe care l-am  primit  cere copiilor sa asculte cu atentie povestea “Visul unui pinguin”
si sa repovesteasca  peripetiile prin care trece pinguinul Pete, dupa care putem deschide plicul cel mai mare  si acolo vom gasi o surpriza.

Conversatia
Explicatia

Frontal

Obs. Comporta-mentului non-verbal

4.Dirijarea activitatii
O1
                Pete! El este eroul nostru de astazi si totul a inceput intr-o incapere intunecoasa si rece, intr-un iglu (casa  facuta din cuburi de gheata), iar el Pete, era cam plictisit si i-a venit o idee. Mereu si-a dorit  sa fie un star rock si sa faca parte dintr-o formatie de muzica. Apoi s-a gandit cum ar fi sa picteze zapada in culorile curcubeului? Dar aceste ganduri nu erau cele mai mari, ci avea unul, acela de a se ridica deasupra norilor, sa zboare prinzand vantul.
                Dar cum nu putea sa faca acest lucru, el a gasit niste pene si le-a lipit de aripi, crezand ca acest lucru il va ajuta. S-a aruncat de pe o stanca, dar penele s-au desprins una cate una si a cazut cu zgomot in apa. Pleosc! Si pinguinul nu a mai incercat aceasta metoda!
                Si lui Pete ii veni alta idee, a cusut niste bucati colorate de panza si a facut o parasuta, dar nici acest lucru nu l-a ajutat. Apoi a umflat o multime de baloane, crezand ca-l vor duce sus in aer, dar zbura incolo si incoace, facandu-l sa planga disperat, caci s-a ridicat doar putin de la pamant.
                Si-a construit un zmeu si s-a legat de el, dar cum era prea greu, a cazut pe zapada. Asa ca nu mai dorea sa se gandeasca la aceasta idee si si-a aruncat notitele la gunoi.
                Dar intr-o zi cum statea si se uita catre cer, a zarit o pasare cum zbura si atunci a realizat ca visul sau, putea fi implinit. Nu conta cat de greu ii era.
                Si-a adunat toate uneltele si a citit o carte din care a construit un avion ce avea aripi si un cadru de metal. Apoi a aflat ca acel avion avea si un nume : parapanta( aripi cu cadru metalic).
                Multumit de inventia sa, a plecat sa-l incerce. S-a aruncat in gol de pe stanca si in final a reusit sa zboare. Si a zburat pana atins cerul, a tipat de fericire, facand acrobatii in inaltul cerului. Acum putea sa vada zapada si oceanul, iar inima ii batea atat de tare incat credea ca o sa-i explodeze de fericire.
                Dupa acea zbuciumata zi, si-a promis ca niciodata nu va mai spune “nu pot, ci am sa incerc”. Acum zboara in fiecare zi, alaturi de prietenii sai pinguini.

Conversatia euristica

Frontal
Obs. Comporta-mentului non-verbal


5.Asigurarea retentiei si tranferului


Cine este Pete?
Ce isi doreste pinguinul Pete?
Ce obiecte foloseste pentru a zbura?
Reuseste el sa zboare?
Ce isi construieste?
Cat de fericit este pentru aceasta reusita?
Ce invataminte tragem din aceasta poveste?
Conversatia
Problematizarea
Dezbaterea

Frontal
Individual

Frontala
Aprecieri verbale


6. Obtinerea performantei
O3
O4

Acum ca am reconstituit povestea , sa vedem ce surpriza ne-a pregatit piguinul Pete.
Iata el ne-a trimisin plicul mare  niste planse, dar oare le putem pune in ordine, a fost cam grabit si cred ca a uitat sa le ordoneze.
Conversatia
Problematizarea
Dezbaterea
Invatarea prin descoperire

Frontala
Individuala

Aprecieri verbale


7. Evaluare si incheierea activitatii


Activitatea se incheie prin  recompensarea  cu  buline verzi fiecare copil pentru participarea la activitate.
Conversatia
Aprecieri verbale frontale









TRANZITIE

,, Bat din palme
Clap, clap, clap
Din picioare
Trap, trap, trap
Ne-nvartim , ne rasucim
Si spre centre noi pornim.’’




PROIECT   DIDACTIC



DATA: 20. 02. 2014
EDUCATOARE : IRINA IFTIME
GRUPA: MICA
CATEGORIA DE ACTIVITATE:  Jocuri şi activităţi didactice alese I
Tema anuala: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului : Calatorie la poli
Subtema: Povestea pinguinului Pete
Tipul de activitate: formare de priceperi şi deprinderi
Mijloc de realizare: jocul
1.       CENTRUL „CONSTRUCTII”: - “IGLU”- CU DIFERITE CUBURI SI MATERIALE (anexa1)
2.       CENTRUL  „JOC DE MASA”: –  RECONSTITUIRE DE IMAGINI  CU ANIMALE POLARE (anexa 2)
                                               -„FORMEAZA PERECHEA”-( anexa 3)
3.       CENTRUL „BIBLIOTECA”-  FISA INDIVIDUALA –„AJUTA-L PE PINGUIN” (anexa 4)

SCOPUL:  dezvoltarea relaţiilor de prietenie, colaborare, încredere , respect între copii şi stimularea capacităţii preşcolarilor de a reflecta realitatea prin joc.

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Centrul CONSTRUCTII –copilul este capabil  :
O1-  sa construiasca cu ajutorul cuburilor  puse la dispozitie  un  iglu ;

Centrul  JOC DE MASĂ - copilul este capabil:
O2- sa reconstituie  imaginile cu ajutorul pieselor de puzzle;
O3- sa gaseasca perechi de pinguini

Centrul BIBLIOTECA- copilul este capabil:
O3- sa rezolve un labirint

Toate centrele de interes – copilul e capabil să :
O4-sa  împartă, să organizeze şi să strângă materialele utilizate în cadrul centrelor de interes.

FORME DE ORGANIZARE: FRONTAL,GRUPURI
DURATA: 15-20 MINUTE
STRATEGII DIDACTICE:
Metode şi procedee: explicaţia, conversaţia, demonstraţia , exerciţiul, problematizarea;
Mijloace de învăţământ: puzzle, cd-player, cuburi, fise individuale.
BIBLIOGRAFIE:
·         Barbu, H. (1993). Activităţi de joc şi recreativ distractive, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti.
·         Revista Învăţământul preşcolar, nr. 3-4/2009, 1-2/2010, Ed. Coresi S.A., Bucureşti
·         Liliana Eyechil, Mihaela Paisi, Laborator preşcolar – ghid metodologic
·         Ghid pentru proiecte tematice: abordare în manieră integrată a activităţilor din grădiniţă, V. Preda, M. Pletea, F. Grama, Bucureşti, Editura Humanitas Educaţional, Bucureşti, 2005




































DEMERSUL DIDACTIC

Etapele activitatii
Ob.
Conţinut instructiv-educativ
Metode si procedee
Evaluare
I.     Introducerea în activitate şi captarea atenţiei


Acum ca am vazut prin ce peripetii a trecut pinguinul nostru,  haideti sa reconstituim  o parte  din poveste .
Copiii sunt impartiti in mai multe grupuri dupa culorile pe care le au in piept.


Conversatia

Evaluez deprinderile copiilor de a se organiza în linişte şi de a asculta

II.Anunţarea temelor şi a obiectivelor



« Astazi, veti construi  din cuburi un iglu , veti reconstitui imagini ale animalelor de la poli dupa puzzle-ul pus la dispozitie,
Veti face perechi si-l veti ajuta pe pinguin sa strabata prin labirint pentru a-si gasi
un iglu .


Conversatia
Explicatia

Frontal


Evaluez capacitatea de a-şi concentra atenţia


III.Prezentarea conţinutului şi dirijarea învăţării

O1



O2




03
La centrul CONSTRUCTII– copiii vor fi coordonati sa construiasca un iglu cuburile puse la dispozitie.

La centrul JOC DE MASA – vor reconstitui imagini cu animale de la poli si vor face perechi cu ajutorul cartonaselor.

La centrul BIBLIOTECA- copiii vor rezolva un labirint pentru a-l ajuta pe pinguin sa-si gaseasca  casuta.

Conversatia
Explicatia

Pe grupuri
Evaluez deprinderile copiilor de a asculta
instructiunile
IV.Obţinerea performanţei



    Ii voi ajuta sa-si gaseasca centrele dupa culorile pe care le au in piept, explicand si demonstrand fiecarui grup ce are de facut.

Explicatia
Demonstratia
Exercitiul

Evaluez capacitatea de a avea răbdare şi de a colabora cu partenerii de grup

V.Aprecieri colective şi individuale



Apreciez modul de lucru şi comportamentul copiilor pe parcursul activităţii, evidenţiindu-i pe cei care au lucrat frumos, care s-au jucat frumos şi care au fost înţelegători.
Celor care n-au manifestat spirit de echipă, le atrag atenţia să fie mai răbdători şi mai toleranţi cu cei din jur pe viitor.


Evaluez însuşirea unor tehnici de lucru, a capacităţii de colaborare şi a creativităţii


VI.Încheierea activităţii
O5
Activitatea se încheie cu strângerea materialelor şi a uneltelor de către copii.
Jucăriile vor fi strânse separat, creându-se astfel deprinderea de a fi ordonaţi.
conversatia
frontala
Evaluez capacitatea de aprecia şi de a se autoaprecia














TRANZITIE SI CANTEC


1, 2, 3, 4,                                                                              9, 10, 11, 12,
    Toti de graba ne-adunam,                                       Catre baie ne-ndreptam,
   5, 6, 7, 8,                                                                           13, 14, 15, 16,
   In perechi noi ne grupam.                                         Mainile ni le spalam.











PROIECT   DIDACTIC


DATA: 20. 02. 2014
 GRUPA : MICA
DOMENIUL: OM SI SOCIETATE- Abilitati practice si gospodaresti
TEMA ANUALA: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
SUBTEMA: Calatorie la Poli
TEMA ACTIVITATII: ,,PINGUINUL”
MIJLOC DE REALIZARE: Aplicatie
SCOP: cunoasterea de catre copii a operatiunii de lipire, familiarizarea lor cu materialul necesar: lipici, hartie, betisoare. Dezvoltarea atentiei, formarea deprinderii de a lucra curat.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
          O1- sa intuiasca materialele primite;
          O2- sa asambleze  partile componente ale pinguinului
          O3- sa pastreze ordine pe masa de lucru;
          O4- sa analizeze lucrarile personale cat si  cele ale colegilor;
METODE SI PROCEDEE: conversatia, explicatia, problematizarea ,munca independenta;
MATERIAL DIDACTIC: hartie glace ,lipici,  culori  , pahare de unica folosinta ;
LOCUL DE DESFASURARE: sala de grupa
DURATA: 10- 15  min
BIBLIOGRAFIE:
Metodica predarii activitatilor manuale pentru prescolari, EDP Bucuresti, 1978.












 Demers Didactic
Etape

Ob.
Continut instructiv-educativ
Metode si procedee
Evaluare

1.Moment organizatoric


Asezarea mobilierului in forma de careu deschis.
Se distribuie materialul pe marginea masutelor.


2.Captarea atentiei


Se spun doua ghicitori iar copiii trebuie sa ghiceasca raspunsurile corecte.

“Sunt păsări,
Dar nu zboară,
În frac ei sunt îmbrăcaţi
De copii aplaudaţi.”

 

“Toţi sunt îmbrăcaţi de nuntă,

Cu frac elegant.

Cu mersul lor legănat

Între gheţari se avântă.”


Conversatia





Problematizarea
Evaluez capacitatea de a-şi concentra atenţia

Evaluez deprinderile copiilor de a se organiza în linişte şi de a asculta

3.Anuntarea
temei

“Astazi in cadrul activitatii vom realiza un pinguin din pahare de unica folosinta.”
Conversatia
Explicatia
Evaluez capacitatea de a avea răbdare
4.Desfasurarea activitatii






Se familiarizeaza copiii cu tema  activitatii, se prezinta modelul sub forma de surpriza si se analizeaza pe baza de criterii simple.
Se face intuirea materialului de lucru.
Se demonstreaza si se explica  modelul  in ritm rapid,.
Apoi se explica si se demostreaza fiecare etapa, dupa care se trece la executarea lucrarii de catre copii.
Etapa I: se lipesc ochii pe hartia alba
Etapa II: se lipeste de paharul pictat cu negru bucata de hartie alba cu ochii
Etapa III: se lipesc aripioarele
Etapa IV: se lipesc  de catre copii piciorusele pinguinului
Conversatia
Explicatia
Problematizarea

Conversatia



Munca independenta
Evaluez însuşirea unor tehnici de lucru şi a creativităţii

Evaluez deprinderile copiilor de a se organiza în linişte şi de a asculta

5.Incheierea activitatii

Toate materialele ramase vor fi stranse si se va face curat pe masute, iar lucrarile se vor fixa pe o placa de polistiren.
Se vor face aprecieri generale si referiri la aspectul ingrijit al lucrarilor.
Conversatia

Evaluez capacitatea de aprecia şi de a se autoaprecia































PROIECT    DIDACTIC


DATA: 20.02.2014
 GRUPA: mica
EDUCATOARE:  IRINA IFTIME
               TEMA: Cand ,cum si de ce se intampla?
              SUBTEMA: Lumea lui Pete
              CATEGORIA DE ACTIVITATE:  Jocuri şi activităţi didactice alese II
              TITLUL  ACTIVITĂŢII: Pinguinii patineaza
MIJLOC DE REALIZARE:  euritmie
TIPUL  DE  ACTIVITATE: formare de priceperi şi deprinderi
SCOPUL ACTIVITATII: deconectarea psiho-fizica a copiilor dupa efortul intelectual din timpul activitatilor precedente .  
 OBIECTIVE  OPERAŢIONALE:
         O1 – să execute paşi de dans, dovedind coordonare, ritm şi o bună orientare spaţială;
          O2 -  să manifeste entuziasm şi bună dispoziţie.
 STRATEGII    DIDACTICE:
      Metode si procedee:   conversaţia, jocul, explicaţia;
        Mijloace didactice :  CD, CD Player.
 DURATA ACTIVITATII : 15 minute
 MATERIAL  BIBLIOGRAFIC:
     ,,Aplicarea noului curriculum pentru educatia timpurie – o provocare?”, Laurentia Culea, Ed.Diana, 2008.











DEMERS DIDACTIC
                                                          
SECVENŢE
DIDACTICE
CONŢINUT  ŞTIINŢIFIC
STRATEGII
DIDACTICE
EVALUARE
    1.MOMENT  ORGANIZATORIC
 - aerisirea  sălii  de  grupă ;
- crearea unui spaţiu cât mai larg pentru desfăşurarea colectivului de copii..


2.INTRODUCEREA IN ACTIVITATE
Copiii intră în sala de grupă pe ritmul unei melodii vesele.
Conversaţia

.
3.ANUNŢAREA TEMEI
„Pentru că pinguinilor la place sa patineze, voi copiii, o sa  imitati prin dans, stilul de patinaj al pinguinilor.

Explicaţia
Conversaţia


4.DESFĂŞURAREA PROPRIU-ZISĂ DANSULUI EURITMIC
 « Facem un sir indian (adica copiii se vor aseza unul dupa celalalt) si la semnul meu copii se vor apleca catre geam sau catre usa.
Dar mai intai sa ne punem niste talpici care se aseamana cu labele de pinguini. »


Euritmia

Evaluez capacitatea de a se organiza in sir indian

5.INCHEIEREA ACTIVITATII
Se fac aprecieri asupra modului de comportare a copiilor in timpul activitatii.




Evaluez  respectarea executării mişcărilor şi a dansului.














ANEXA 1
Visul unui pinguin

            Buna, salutati-l pe Pete! El este eroul nostru de astazi si totul a inceput intr-o incapere intunecoasa si rece, intr-un iglu, iar el Pete, era cam plictisit si i-a venit o idee. Mereu si-a dorit  sa fie un star rock si sa faca parte dintr-o formatie de muzica. Apoi s-a gandit cum ar fi sa picteze zapada in culorile curcubeului? Dar aceste ganduri nu erau cele mai mari, ci avea unul, acela de a se ridica deasupra norilor, sa zboare prinzand vantul.
            Dar cum nu putea sa faca acest lucru, el a gasit niste pene si le-a lipit de aripi, crezand ca acest lucru il va ajuta. S-a aruncat de pe o stanca, dar penele s-au desprins una cate una si a cazut cu zgomot in apa. Pleosc! Si pinguinul nu a mai incercat aceasta metoda!
            Si lui Pete ii veni alta idee, a cusut niste bucati colorate de panza si a facut o parasuta, dar nici acest lucru nu l-a ajutat. Apoi a umflat o multime de baloane, crezand ca-l vor duce sus in aer, dar zbura incolo si incoace, facandu-l sa planga disperat, caci s-a ridicat doar putin de la pamant.
            Si-a construit un zmeu si s-a legat de el, dar cum era prea greu, a cazut pe zapada. Asa ca nu mai dorea sa se gandeasca la aceasta idee si si-a aruncat notitele la gunoi.
            Dar intr-o zi cum statea si se uita catre cer, a zarit o pasare cum zbura si atunci a realizat ca visul sau, putea fi implinit. Nu conta cat de greu ii era.
            Si-a adunat toate uneltele si a citit o carte din care a construit un avion ce avea aripi si un cadru de metal. Apoi a aflat ca acel avion avea si un nume : parapanta.
            Multumit de inventia sa, a plecat sa-l incerce. S-a aruncat in gol de pe stanca si in final a reusit sa zboare. Si a zburat pana atins cerul, a tipat de fericire, facand acrobatii in inaltul cerului. Acum putea sa vada zapada si oceanul, iar inima ii batea atat de tare incat credea ca o sa-i explodeze de fericire.
            Dupa acea zbuciumata zi, si-a promis ca niciodata nu va mai spune “nu pot, ci am sa incerc”. Acum zboara in fiecare zi, alaturi de prietenii sai pinguini.






ANEXA 2

















ANEXA 3

















ANEXA 4

ANEXA 5







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu